Modern ismeretek WEB oldalon : Javascript ismertető HTML formátumban

Math objektum

A Math objektum bemutatása
Elemváltozók (tulajdonságok) :
 E Csak olvasni lehetJavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 Euler konstans
 LN2 Csak olvasni lehetJavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 2-es alapú természetes logaritmus
 LN10 Csak olvasni lehetJavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 10-es alapú természetes logaritmus
 LOG2E Csak olvasni lehetJavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 Logaritmus 2 konstansa
 LOG10E Csak olvasni lehetJavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 Logaritmus 10 konstansa
 PI Csak olvasni lehetJavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 PI konstans
 SQRT1_2 Csak olvasni lehetJavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 Négyzetgyök 0,5 konstansa
 SQRT2 Csak olvasni lehetJavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 Négyzetgyök 2 konstansa
Elemfüggvények (metódusok) :
 abs() JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 Abszolut érték
 acos() JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 Arcus Cosinus
 asin() JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 Arcus Sinus
 atan() JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 Arcus tangens
 ceil() JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 Legközelebbi egész szám (felfele kerekít)
 cos() JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 A szám cosinusa
 exp() JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 Exponenciális érték
 floor() JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 Legközelebbi egész szám (lefele kerekít)
 log() JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 Természetes logaritmus hazsnálata
 max() JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 Két szám közül a nagyobb
 min() JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 Két szám közül a kisebb
 pow() JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 Szám hatványa
 random() JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 Véletlenszám generálás
 round() JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 Kerekítés (kereskedelmi)
 sin() JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 A szám sinusa
 sqrt() JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 Négyzetgyök
 tan() JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 A szám tangense

JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0A Math objektum bemutatása

A Math objektum által kereskedelmi és tudományos számításokat végezhetünk, komplex műveleteket hajthatunk végre. Ehhez mindenkor rendelkezésre áll Math objektum összes elemváltozója és elemfüggvénye.

Példa:

a_valtozo = Math.tulajdonság;
b_valtozo = Math.metódus(Parameter);

Megjegyzés:

A Math objektum nevét mindig nagybetűvel kell írni. Túl nagy vagy túl kicsi számok esetén gondoljon a 32 bites szóhosszra. A JavaScript nem tesz különbséget egész és lebegőpontos számábrázolás között, a tipusok közötti konvertálás autómatikusan történik.


Csak olvasni lehetJavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 E

Az Euler konstans értéke kb.: 2,718.

Példa:

<form><input type=button value="Button" onClick="alert(Math.E)"></form>

Magyarázat:

Az űrlapon egy nyomógombot definiáltunk, melyet megnyomva kiírja a konstans értékét.


Csak olvasni lehetJavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 LN2

A természetes alapú logaritmus 2. A konstans értéke kb.: 0,693.

Példa:

<form><input type=button value="Button" onClick="alert(Math.LN2)"></form>

Csak olvasni lehetJavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 LN10

A természetes alapú logaritmus 10. A konstans értéke kb.: 2,302.

Példa:

<form><input type=button value="Button" onClick="alert(Math.LN10)"></form>

Csak olvasni lehetJavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 LOG2E

Logaritmus 2. A konstans értéke kb.: 1,442.

Példa:

<form><input type=button value="Button" onClick="alert(Math.LOG2E)"></form>

Csak olvasni lehetJavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 LOG10E

Logaritmus 10. A konstans értéke kb.: . 0,434.

Példa:

<form><input type=button value="Button" onClick="alert(Math.LOG10E)"></form>

Csak olvasni lehetJavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 PI

A PI konstans értéke kb.: 3,14159.

Példa:

<form><input type=button value="Button" onClick="alert(Math.PI)"></form>

Csak olvasni lehetJavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 SQRT1_2

Négyzetgyök 0,5. A konstans értéke kb.: 0,707.

Példa:

<form><input type=button value="Button" onClick="alert(Math.SQRT1_2)"></form>

Csak olvasni lehetJavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 SQRT2

Négyzetgyök 2. A konstans értéke kb.: 1,414.

Példa:

<form><input type=button value="Button" onClick="alert(Math.SQRT2)"></form>

JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 abs()

Paraméterként egy számot vár. A metódus visszatérő értéke a pozitív szám.

Példa:

<form name="P"><input name="be"><input name="ki">
<input type=button value="=" onClick="P.ki.value=Math.abs(P.be.value)">
</form>

Magyarázat:

Az űrlapon két beviteli mezőt és egy nyomógombot definiáltunk. A gombot megnyomva a kijelző mezőben a bevitt szám abszolut értékét adja meg.


JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 acos()

Paraméterként egy számot vár. A szám arcus cosinusát adja vissza

Példa:

<form name="P"><input name="be"><input name="ki">
<input type=button value="=" onClick="P.ki.value=Math.acos(P.be.value)">
</form>

JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 asin()

Paraméterként egy számot vár. A szám arcus sinusát adja vissza

Példa:

<form name="P"><input name="be"><input name="ki">
<input type=button value="=" onClick="P.ki.value=Math.asin(P.be.value)">
</form>

JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 atan()

Paraméterként egy számot vár. A szám arcus tangesét adja vissza

Példa:

<form name="P"><input name="be"><input name="ki">
<input type=button value="=" onClick="P.ki.value=Math.atan(P.be.value)">
</form>

JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 ceil()

Paraméterként egy számot vár, majd a felfelé kerekített számot adja vissza. Az egész számon nem változtat.

Példa:

<form name="P"><input name="be"><input name="ki">
<input type=button value="=" onClick="P.ki.value=Math.ceil(P.be.value)">
</form>

JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 cos()

Paraméterként egy számot vár. A szám cosinusát adja vissza

Példa:

<form name="P"><input name="be"><input name="ki">
<input type=button value="=" onClick="P.ki.value=Math.cos(P.be.value)">
</form>

JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 exp()

Paraméterként egy számot vár. A szám exponenciális értékét adja vissza, mely az Euler konstanson alapul.

Példa:

<form name="P"><input name="be"><input name="ki">
<input type=button value="=" onClick="P.ki.value=Math.exp(P.be.value)">
</form>

JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 floor()

Paraméterként egy számot vár, majd a lefelé kerekített számot adja vissza. Az egész számon nem változtat.

Példa:

<form name="P"><input name="be"><input name="ki">
<input type=button value="=" onClick="P.ki.value=Math.floor(P.be.value)">
</form>

JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 log()

Paraméterként egy számot vár, melynek természetes logaritmusát adja vissza.

Példa:

<form name="P"><input name="be"><input name="ki">
<input type=button value="=" onClick="P.ki.value=Math.log(P.be.value)">
</form>

JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 max()

Paraméterként két számot vár, melyek közül a nagyobbat adja vissza.

Példa:

<form name="P">
<input name="z1"><input name="z2"><input name="ki">
<input type=button value="="
 onClick="P.ki.value=Math.max(P.z1.value,P.z2.value)">
</form>

JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 min()

Paraméterként két számot vár, melyek közül a kissebbet adja vissza.

Példa:

<form name="P">
<input name="z1"><input name="z2"><input name="ki">
<input type=button value="="
 onClick="P.ki.value=Math.min(P.z1.value,P.z2.value)">
</form>
</body></html>

JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 pow()

Paraméterként két számot vár, ahol az első az alap, a második a hatvány. A hatványértéket adja vissza.

Példa:

<form name="P">
<input name="z1"><input name="z2"><input name="ki">
<input type=button value="="
 onClick="P.ki.value=Math.pow(P.z1.value,P.z2.value)">
</form>

JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 random()

Egy véletlenszámot generál 0 és 1 között. Ez lesz a visszatérő érték, pl.: 0.76344398793498331

Példa:

<html><head><title>P</title>
</head><body>
<form>
<input type=button value="Button" onClick="alert(random())">
</form>
</body></html>

JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 round()

Paraméterként egy számot vár. A kereskedelemben szokásos módon kerekített számot adja vissza. Egész számon nem változtat.

Példa:

<form name="P"><input name="be"><input name="ki">
<input type=button value="=" onClick="P.ki.value=Math.round(P.be.value)">
</form>

JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 sin()

Paraméterként egy számot vár. A szám sinusát adja vissza

Példa:

<form name="P"><input name="be"><input name="ki">
<input type=button value="=" onClick="P.ki.value=Math.sin(P.be.value)">
</form>

JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 sqrt()

Paraméterként egy számot vár. A szám négyzetgyökét adja vissza

Példa:

<form name="P"><input name="be"><input name="ki">
<input type=button value="=" onClick="P.ki.value=Math.sqrt(P.be.value)">
</form>

JavaScript 1.0Netscape2.0MS IE3.0 tan()

Paraméterként egy számot vár. A szám tangensét adja vissza.

Példa:

<form name="P"><input name="be"><input name="ki">
<input type=button value="=" onClick="P.ki.value=Math.tan(P.be.value)">
</form>
StartVissza egy lapotFel a lap elejéreTovább egy lapot

Készült : 1999-08-31Lengyel Sándor